بهترین ویدئو پروژکتور خانگی ارزان قیمت 2018 | لومنز

این مطلب به روز رسانی شده است: >>بهترین ویدئو پروژکتور های خانگی 2019 

ویدئو پروژکتورهای خانگی بشدت در حال مقرون به صرفه تر شدن هستند. می توانید پروژکتور های سینمای خانگی خوبی را با رزولوشن Full HD 1080p با قیمت حدود 500 تا 650 دلار تهیه کنید. 8 ویدئو پروژکتور برتر 2018 موارد زیر می باشند:

می توان گفت همه این ویدئو پروژکتورها گزینه ای مناسب برای شرایط سینمای خانگی معمول هستند.در اتاق پذیرایی که تلویوزین هست بجای تلویزیون، یا برای جابجا شدن هر زمان لازم بود از یک اتاق به یک اتاق دیگر یا بردن به حیاط برای دیدن فیلم در شب. بیشتر آنها – نه همه آنها – انتخاب های خوبی برای بازی هستند، با تاخیر ورودی در رنج 16 میلی ثانیه. برخی گزینه های خوبی برای فیلم های 3 بعدی هستند. یکی پشتیبانی از 3 بعدی ندارد ، چند مدل پشتیبانی دارند اما با محدودیت هایی.
سوال در اصل این هست که کدام برای کدام کاربرد بهترین هستند. در این مطلب ما می خواهیم نشان دهیم این مدل ها از لحاظ مشخصاتی که می تواند حیاتی باشد برای برخی کاربردها (مثلا سطح روشنایی) یا نظرات شخصی (مانند صدای فن یا حساسیت به نمایش اثر رنگین کمانی) چه تفاوت هایی دارند و چگونه با هم مقایسه می شوند 


موضوعات کلیدی

اگر نمی توانید نویز فن را تحمل کنید:

پروژکتورهای این گروه، آنقدری کوچک هستند که فضایی برای کاهش قابل توجه صدا ندارند. به عبارت دیگر صدای فن برای بیشتر این مدل ها در لحظات بی صدا در یک فیلم قابل توجه می باشند. مدل Optoma HD29Darbee استثنا است.
در یک اتاق نشیمن با صدای پیرامون عادی مثل صدای صحبت افراد و و فن سقفی ، پروژکتور مدل HD29Darbee تنها پروژکتور در این گروه هست که در حالت full power به اندازه کافی بی صداست و صدای فن آن حتی در لحظات آرام بسیاری از افراد را اذیت نخواهد کرد. در حالت اکو، تقریبا بی صدا است و حتی در یک اتاق اکت باید در فاصله دو یا سه فوتی بنشینید تا متوجه آن شوید.
سر و صدای فن برای اکثر ویدئو پروژکتور ها در حالت های اکو خود تقریبا همانند مدل HD29Darbee در حالت روشن است. همچینین در مقایسه حالت های ارتقاع بالا، HD29Darbee بی صدا ترین مدل برای هردو حالت روشن و اکو است.

کمترین تاخیر ورودی:

برای گیمرهای حرفه ای که کمترین تاخیر ورودی مهم است، 5 مدل را می توانند انتخاب کنند که تاخر ورودی 16.4 تا 16.5 میلی ثانیه دارند.
Optoma HD143X, Optoma HD27e, Optoma HD29Darbee, ViewSonic PJD7720HD ,ViewSonic PJD7828HDL

کمترین اثر رنگین کمان:

اگر شما از دیدندن اثر رنگین کمانی متنفر هستید و به این دلیل می خواهید از ویدئو پروژکتورهای DLP اجتناب کنید، سورپرایز می شوید که این مساله تقریبا در این گروه پروژکتورها مطرح نیست. به عنوان مدل های تری ال سی دی 3 چیپ، Epson HC 1060 که نمی تواند اثر رنگین کمانی داشته باشد. اما ما همچنین تقریبا هیچ اثر رنگین کمانی را در مدل های اپتما ندیدم و در مدل های ViewSonic و BenQ بسیار خوب کم دیدیم که سخت است باورش که کسی آن را اذیت کننده بداند.


سطح رنگ مشکی، جزئیات سایه و کنتراست:

8 ویدئو پروژکتور این گروه به دو دسته تقسیم می شوند از نظر سطح رنگ مشکی و جزییات سایه. Epson HC 1060 در یک گروه و بقیه در گروه دیگر. به عنوان ارزان ترین پروژکتور 3LCD، سطح رنگ مشکی HC 1060 خیلی مشکی نیست که منجر می شود نتواند جزئیات سایه ها را خیلی خوب نگه دارد و HC 1060 را خیلی دورتر می کند از گزینه مناسب برای اتاق های سینمایی تاریک. از طرف دیگر HC 1060 ،با اختلاف، روشن ترین دستگاه در این گروه است که آن را بهترین انتخاب از نظر تحمل شرایط نور محیط بدون کاهش زیاد کنتراست می کند.
همه بقیه مدل ها از چیپ های DLP استفاده می کنند و همه از نظر سطح رنگ مشکی و جزئیات سایه از اپسون نمرات بهتری می گیرند. همچنین آن 7 مدل بسیار به هم نزدیک هستند. با تست کردن جداگانه هرکدام، می توانستیم آن ها را در رده خوب در هر دو زمینه دسته بند کنیم اما نه عالی. به این معنی که از این لحاظ، رقیبی برای مدل های سینمای خانگی گران تر نیستند.
در مقایسه کنار هم سخت است دیدن تفاوت آشکار بین این مدل های dlp از نظر جداسازی جزئیات سایه ها. تفاوت هایی در سطح رنگ مشکی هست اما در هر مقایسه ای قابلیت های auto irises و تنظیمات خودکار پاور دخیل می شوند که هر دو باعث می شوند روشنایی تصویر بر اساس محتوای مورد نمایش تنظیم شود و تغییر داشته باشد. با تصویری که دارای سطح های مشکی یا نزدیک به مشکی است، هر پروژکتور روشنایی را متفاوت تنظیم می کند بنابراین اینکه کدام سطح رنگ مشکی برتری دارد بسته به تصویری که نمایش می دهند متفاوت است. وقتی تصویر المان های کمتر مشکی دارد تفاوت آشکاری نیست. خلاصه از زاویه عملی، همه مدل های dlp جزئیات سایه و سطح رنگ مشکی مشابهی ارائه می دهند.
از نظر کنتراست، Epson HC 1060 به طور واضحی کمتر از مدل های دیگر است وقتی در تاریکی تست کنیم. اگرچه تفاوت های بیشتری در مدل های dlp از نظر کنتراست به نسبت سطح رنگ مشکی یا جزئیات سایه ها هست که آن تفاوت ها در بررسی های آورده شده است.


صدا:

امدواریم شما از سیستم صدای خارجی استفاده می کنید برای صدای بزرگی که در حد بزرگی تصویر این مدل های سینمای خانگی باشد. اگرچه همه این 8 تا دارای اسپیکر داخلی هستند که می توانید کمی روی آن حساب کنید. اگر قرار هست بر روی صدای خود ویدئو پروژکتور حساب کنید ViewSonic Pro7827HD بهترین کیفیت صدا در این گروه است و دو مدل دیگر ViewSonic و Optoma HD143X و HD27e همه با هم در رده دوم قرار می گیرند.
همچنین توجه داشته باشید که همه پروژکتورهای ViewSonic صدای بالاتری از بقیه مدل ها دارند که برای اتاق های بزرگ تر مناسبتر هستند. BenQ 1070A کمترین صدا را در این گروه دارد . در نهایت در بیشتر موارد سعی کنید تا از اسپیکر جداگانه استفاده کنید.
همه این مدل ها به جز Epson HC 1060 خروجی استریو دارند بنابراین می توانید از پروژکتور استفاده کنید و ورودی های صدا را همراه با ویدئو سوئیچ کنید.

هزینه تعویض لامپ:


اینکه کدام پروژکتور هزینه کمتری خواهند داشت در استفاده زیاد متفاوت است و بستگی به این دارد که با کدام قدرت لامپ (full power یا eco) و چند ساعت در هفته قرار هست استفاده کنید. چون عمر لامپ پروژکتورها در حالت های مختلف قدرت لامپ متفاوت است. از آنجایی که همه این مدل ها تقریبا عمر لامپ طولانی دارند بیشتر کاربران ویدئو پروژکتور شان را زودتر از آن که نیاز به تعویض لامپ باشد می خواهند ارتقا دهند.
اگر شما قصد دارید ساعت های زیادی از پروژکتور تان با حالت لامپ full power استفاده کنید می توانید پیش بینی کنید که کی باید آن را تعویض کند. هزینه تعویض لامپ این مدل ها به این ترتیب است:



Epson HC 1060 $49
Optoma HD143X $89
Optoma HD27e $89
ViewSonic PJD7720HD $99
ViewSonic PJD7828HDL $99
BenQ HT1070A $149
ViewSonic Pro 7827HD $149
Optoma HD29Darbee $179


قابل حمل ترین:

هیچکدام از این پروژکتورها بزرگ و سنگین نیستند اما اگر پروژکتوری بخواهید که بتوانید راحت جابجا کنید Optoma HD29Darbee کوچکترین و سبکترین است (2.3 کیلوگرم) و ViewSonic PJD7720HD و PJD7828HDL نزدیک به هم در رتبه 2 هستند (2.4 کیلوگرم). سنگین ترین Optoma HD143X و Optoma HD27e است (کمی بیشتر از 3 کیلوگرم)


بیشترین انعطاف در راه اندازی:

Epson HC 1060 و ViewSonic Pro7827HD تقریبا مشابه هم می توانند بیشترین انعطاف در راه اندازی را داشته باشند. همه این 8 مدل می توانند به صورت نصب سقفی یا روی سطح صاف مثل میز استفاده می شود. اگرچه offset عمودی همه مدل های DLP تصویر را بالاتر از مرکز لنز نمایش می دهند و وقتی روی میز باشند، در ارتفاع کوتاهی باید قرار بگیرند تا بتوانید از استفاده از کیستون اجتناب کنید که روشنایی را کاهش می دهد، لبه ها تصویر را نرم می کند و تغییرات مصنوعی با الگوهای تکرارشوند در تصویر ایجاد می کند. 

مطلب پیشنهادی کیستون چیست و چرا به وجود می آید ؟(به همراه عکس)


این میزان offset ایده آل است برای نصب سقفی چون پروژکتور تصویر را رو به پایین نمایش می دهد و زیر مرکز لنز خواهد بود.
Epson HC 1060 کمی متفاوت است با آفست پایین تر. لبه پایین تصویر 6درصد بالاتر از مرکز لنز است. این باعث می شود زمان قرارگیری روی میز پشت افراد ، کمی راحت تر باشد و تصویر را از بالای سر  حضار نمایش دهد. اگرچه به دلیل لنز تقریبا پرتاب کوتاه HC 1060 احتمالا نیاز نباشد نزدیک تر از پروژکتور به تصویر بنشینید. در زمینه محل قرارگیری پروژکتور، فاصله های پرتاب ویدئو پروژکتور ها را (throw distance) را برای اندازه ای که مدنظر دارید چک کند تا مطمئن باشید برای محیط نصب شما مناسب باشد.
HC 1060 همچنین کمی زوم بیشتر ارائه می دهد ، 1.2 برابر که برای بقیه 1.1 برابر است. همچنین تنها مدل در بین این 8 مدل است که تصحیح 4 گوشه تصویر، پشتیبانی از Wi-Fi داخلی و قابلیت خواندن فایل ها از روی فلش دارد. همه 8 تای دیگر تصحیح کیستون عمودی دارند اما فقط HC 1060 و ViewSonic Pro7827HD تصحیح کیستون افقی را هم اضافه کرده اند.
Pro7827HD تصحیح 4 گوشه تصویر ، WiFi و قابلیت نمایش فایل ها از روی usb ندارد اما زوم بیشتری از HC 1060 دارد که 1.3 برابر است و کمی امکان جابجایی عمودی محل لنز را دارد که می تواند فوق العاده مفید باشد برای جانمایی تصویر بر روی پرده ای که قبلا نصب شده است. امکان جابجایی عمودی محل لنز قابلیتی است که در پروژکتور های گران سینمای خانگی مرسوم است اما به ندرت در این سطح قیمت پیدا می شود. همچنین Pro 7827HD تنها مدل در این گروه است که دارای 3 پورت HDMI است که بقیه همه 2 تا دارند.

بهترین پروژکتورها برای هر کاربرد

چارت پایین خلاصه ای از بهترین پروژکتورهای انتخابی ما برای هرکدام از کاربردهای معمول و رایج را نمایش می دهد.

– سینمای خانگی کلاسیک (اتاق اختصاصی تاریک)
– استفاده در همان جای تلویزیون (اتاق پذیرای، دارای نور محیط و …)
– استفاده قابل حمل (جابجایی در اتاق ها ، دیدن فیلم در حیاط)
– بازی های ویدئویی (پاسخ سریع ، تاخیر ورودی کم)
– نمایش 3 یعدی (با عینک در محیط تاریک)


کلید

BEST: گزینه ای عالی برای آن کاربرد

GOOD: گزینه دوم که نزدیک به گزینه اول است اما نه کاملا

OK: می تواند برای این کاربرد استفاده شود اما یک یا چند محدودیت دارد. شامل:

سطح رنگ مشکی ضعیف برای سینمای خانگی (EPSON HC1060)
ولوم یا کفیت صدا خیلی پایین است، برای یک اتاق پذیرایی (BenQ HT1070A) یا برای حیاط (BenQ HT1070A و همه مدل های اپتما)
کیفیت صدای پایین برای بازی (optoma HD29Darbee)
تاخیر ورودی بالا (BenQ HT1070A، EPSON HC1060، Viewsonic Pro 7827HD)
کاهش بیش از حد معمول روشنایی در حالت 3 بعدی (viewsonic PJD7720HD و PJD7828HDL)

  

مطالب پیشنهادی

 ویدئو پروژکتور های HD و Full HD

 قیمت،راهنمای خرید و انواع ویدئو پروژکتور خانگی

 سوالات متداول درباره ی ویدئو پروژکتور 

 3 نکته اساسی در انتخاب ویدئو پروژکتور آموزشی برای مدارس، دانشگاه ها و 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x