چگونگی انتقال تصویر در فاصله ی طولانی و معرفی دستگاه های extender, repeater, booster

 کابل های انتقال تصویر برای متراژ محدود تهیه می شوند. برای دسته بندی بهتر موضوعات، اعدادی را می نویسیم که اعداد قطعی نیستند. به عنوان یک معیار آسان، 10 متر، عدد تقریبا مطمئنی است و حداکثر روی 20 متر حساب کنید.
به هرحال متراژ کابل بر روی کیفیت سیگنال بسیار موثر است و در متراژ حتی 10 متر هم مطمئن ترین راه، تست کابل با دستگاه هایی است که قرار است با آن کار کنند. حتی ممکن است در آن متراژ، ویدئو پروژکتور شما کار کند اما تلویزیون کار نکند. در این حالت ممکن است شما 2 کابل 5 متر و 10 متر داشته باشید. در این حالت معمولا نیازی به تقویت سیگنال نیست و فقط کافیست از دستگاهی به نام چنجر استفاده کنید که در واقع رابط دو کابل تصویر هستند. 

بهرحال برای اینکه تصویر را در متراژ بیشتری انتقال دهید می بایست از روش هایی استفاده کنید که در زیر توضیح داده ایم. 

کابل hdmi متراژ بالا (تا حدود 50 متر )

اگر کابل HDMI کیفیت مناسبی داشته باشد، می توان از کابل یک تیکه برای متراژ نسبتا طولانی استفاده کرد و نیازی به دستگاه جداگانه نیست. 

متراژ های کمی بیشتر (تا حدود 80 متر):  

در این حالت اگر سیگنال، ضعیف باشد با مشکل روبرو می شوید و دراین حالات می بایست از دستگاهی برای تقویت سیگنال به نام Repeater یا booster برای تقویت سیگنال استفاده کنید.  

متراژ های بالا (حدود 100 متر): 

 اگر متراژ طولانی تر دارید، می بایست از دستگاهی به نام Signal Extenders استفاده کنید. در متراژ بالا حتی اگر بتوانید با روش های بالا مثل چنجر یا repeater هم تصویر را انتقال دهید، ممکن است کابل کشی تصویر سخت باشد و یا هزینه ی زیادی داشته باشد.

Signal Extenders به دستگاهی گفته می شود که دو قسمت گیرنده و فرستنده دارند. که این دو قسمت به صورت با سیم توسط کابل شبکه (Cat 5, Cat 6)، فیبر نوری یا HDBaseT و یا به صورت بی سیم به هم متصل می شوند. در این حالت، شما کابل تصویر را به ورودی قسمت گیرنده متصل می کنید و پس از انتقال به فاصله دور تر، از خروجی قسمت گیرنده همان سیگنال اولی را دریافت می کنید. 

extender ها برای پورت ها و سیگنال های VGA, DVI, HDMI وجود دارند که با نام های زیر شناخته می شوند:

  • VGA Extenders
  • HDMI Extenders
  • DVI Extenders

 extender ها مدل های بی سیم هم دارند که برای مکان هایی که کابل کشی غیرممکن یا بسیار سخت است، می توان از آن ها استفاده کرد.

 

اطلاعات بیشتر :

 ویدئو سوئیچ، دستگاهی است که توسط آن می توان 1 تا 16 ورودی تصویر را بر روی یک نمایشگر نشان داد.

سوئیچ ویدئو ماتریکس یا Matrix video Switch، سوئیچ تصویری است که بیشتر از 1خروجی تصویر دارد. یعنی چند ورودی تصویر را می گیرد و چند خروجی تصویر می دهد.

اسپلیتر تصویر یا اسپلیتر ویدئو (video splitter)، هر گاه بخواهید که تصویر یکسانی را بر روی چند نمایشگر داشته باشید، از این اسپلیتر می توانید استفاده کنید.

0 0 رای ها
رتبه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x