فواید استفاده از ویدئو پروژکتور در کلاس

امروزه با ظهور تکنولوژی های جدید، کلاس های درس تغییر زیادی پیدا کرده اند. تمام تجهیزات تکنولوژی جدید برای بهبود روند آموزش و یادگیری طولانی تر و تعاملی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه اکثر معلمان و دانش آموزان تمایل به استفاده از پروژکتور های آموزشی  در کلاس های درس خود دارند. مزایای متعددی وجود دارد که دال بر این است که پروژکتورهای کلاس درس یا آموزشی به عنوان مرکز تکنولوژی پیشرفته کلاس درس می تواند کلاس ها را به روش موثر برگزار کند. در نهایت دانش آموزان دیگر نیازی به جمع شدن در اطراف لپ تاپ یا مانیتور کامپیوتر برای دیدن هر گونه مطالب چند رسانه ای نیستند. فقط تهیه یک پروژکتور کمک می کند که هر یک از ارائه های چند رسانه ای به صورت پویا دانش آموزان را در کلاس های درس مشغول و سرگرم نماید.

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از مزایای استفاده از ویدئو پروژکتور در کلاس درس اشاره کنیم :

  • یادداشت برداری آسان تر
  • روشی برای یادگیری تعاملی بهتر
  • تنوع بیشتر در شیوه آموزشی
  • روش های جدید برای یادگیری
  • استفاده بهتر از زمان کلاس
  • ارائه پروژه های بهتر توسط دانشجویان

یادداشت برداری آسان تر

با استفاده از ویدئو پروژکتورهای آموزشی، معلمان می توانند یادداشت های بسیار سازمان یافته تری را جهت آموزش در کلاس درس داشته باشند. اساتید و معلمان می توانند از پاورپوینت های جذاب برای جلب هر چه بیشتر توجه دانش آموزان استفاده کنند. با این روش تقریبا تمام مشکلات روش های آموزشی غیر جذاب در طی سال های گذشته برطرف می شود. به طور مثال یادداشت برداری بر روی کاغذ و نوشتن آن روی تخته سیاه یا وایت برد زمان بر است و خوشبختانه با استفاده از پاورپوینت که از ساده ترین روش ها برای یادگیری و صرفه جویی در وقت است می توان استفاده کرد.

روشی برای یادگیری تعاملی بهتر

دانش آموزان می توانند با استفاده از مطالبی که توسط این ویدئو پروژکتورها بر روی پرده نمایش و یا برد هوشمند پخش می شود، تجارب جدیدی در جهان دیجیتالی بیاموزند. به جای استفاده از روش قدیمی با آوردن ماکت کره زمین در سر کلاس، معلم می تواند با استفاده از Google Earth در کلاس درس جغرافیا، از امکانات بسیار متنوع این نرم افزار در جهت آموزش نقشه ها و مناطق و سایر کشورها استفاده نماید.
همچنین امکان استفاده از وب کم برای برقراری ارتباط با معلمان و دوستان و طرح سوال و جواب استفاده کرد. ارتباط دو طرفه از طریق وب کم و استریم ویدئو ، در مجموع در راستای یادگیری بهتر انجام می شود.

تصویری از یادگیری تعاملی با ویدئو پروژکتور در دانشگاه ها و مدارس

تنوع بیشتر در شیوه آموزشی

پروژکتور باعث از بین بردن سدی است که سال ها بین معلمان و تخته سیاه جهت انتقال اطلاعات به دانش آموزان وجود داشته است. با استفاده از ویدئو پروژکتور، معلم می تواند از ویدیوها، اسلایدها و نمونه های تصویری استفاده کند تا به همه شک و شبهات مربوط به درس دانش آموزان و یا دانشجویان در موضوعات مختلف پاسخ روشنی داده شود. اینترنت ابزار مفیدی برای کشف چیزهای بیشتر و بیشتر در مورد همه موضوعات است.از ویدئو پروژکتور می توان برای نمایش محتوای وب و دسترسی به تمام اطلاعات در کامپیوتر شخصی استفاده کرد.

استفاده بهتر از زمان کلاس

از پروژکتورها برای استفاده هر چه بهتر از وقت ارزشمند کلاس استفاده می شود. نوشتن کلی مطلب بر روی تخته و پاک کردن همه آن ها و دوباره و دوباره نوشتن وقت زیادی از کلاس را می گیرد. در عوض کافی است که با یک کلیک ساده به اسلایدهای پاورپوینت بعدی بروید و مطالب جدیدی را توضیح دهید. با استفاده از پروژکتور، معلمان می توانند از زمان کمتری برای تکرار یک مفهوم و چند بار نوشتن آن اطلاعات استفاده کنند. یک پروژکتور یک ابزار قدرتمند است که ارائه همه درس ها را راحت تر می کند و کمک می کند تا مدرس تمام یادداشت ها را قبل از کلاس آماده نماید.

ارائه پروژه های بهتر توسط دانشجویان

دانشجویان با استفاده از ویدئو پروژکتور می توانند پروژه های کلاسی خود را با پاورپوینت ارائه دهند. در نتیجه، دانشجویان کنفرانس های خود را در زمان کمتر ارائه می کنند. ارائه با ویدئو پروژکتور در کاهش کپی کاغذ و صرفه جویی در هزینه ها بسیار مفید است و همچنین در زمان اجرا می توان برای تمام کلاس پروژه را به نمایش گذاشت.

مزایای استفاده از ویدئو پروژکتور در محیط های آموزشی

ویدئو پروژکتورها در مکان های مختلفی از جمله کلاس های درس، اتاق های کنفرانس، سالن های اجتماعات و هر مکانی که پرده نمایش یا هر صفحه مسطحی برای نمایش تصاویر موجود باشد، استفاده می شوند که در این جا به برخی از این مزایا اشاره می شود:

• ارتقای سطح آموزشی اساتید و کادر علمی
• امکان نمایش فعالیت های علمی دانش آموزان در کلاس درس
• امکان تلفیق عملکرد ویدئو پروژکتور با بردهای هوشمند
• امکان استفاده در فعالیت های گروهی از جمله ویدئو کنفرانس

کلام آخر
نظرسنجی های انجام شده از مدرسان، نشان می‌دهد که ویدئو پروژکتورها امکانات جدیدی جهت آموزش در اختیار مدرسان قرار می دهند. به جای اینکه یک مدرس تنها در جلوی کلاس درس حرف بزند و یا بر روی تخته کلماتی را بنویسد، ویدئو پروژکتور امکان ارائه نوشته، صدا، گرافیک و ویدئو را بوجود می‎آورد. این کار برای دانش‌آموزان سرگرم‌کننده‌تر است و احتمال فهم دروس را افزایش می‌دهد.

 مطلب پیشنهادی

ویدئو پروژکتور آموزشی و اداری 
راهنمای خرید ویدئو پروژکتور آموزشی برای مدارس و دانشگاه ها
3 نکته اساسی در انتخاب ویدئو پروژکتور آموزشی برای مدارس، دانشگاه ها و …
 قیمت،راهنمای خرید و انواع ویدئو پروژکتور خانگی
سوالات متداول درباره ی ویدئو پروژکتور 
راهنمای خرید ویدئو پروژکتور جیبی و قابل حمل
3 نکته اساسی در انتخاب ویدئو پروژکتور آموزشی برای مدارس، دانشگاه ها و …

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x