3 نکته اساسی در انتخاب ویدئو پروژکتور آموزشی برای مدارس، دانشگاه ها و …

در چند سال اخیر، استفاده از ویدئو پروژکتور برای آموزش و ارائه مطالب رشد چشم گیری داشته است تا جایی که ارائه مطلب در برخی مراکز آموزشی و اداری یا تجاری بدون ویدئو پروژکتور، ممکن نیست.

در این میان سهم مراکز آموزشی مثل مدارس و دانشگاه ها بیشتر است. در این مطلب 3 نکته اساسی برای انتخاب ویدئو پروژکتور آموزشی مناسب را توضیح داده ایم.

در زمان خرید توجه بیشتری به این 3 موضوع داشته باشید تا در آینده پشیمان نشوید که ای کاش بیشتر دقت می کردیم 🙁

این موارد در خرید ویدئو پروژکتور نو یا استوک تفاوتی ندارند.

 

روشنایی مناسب:  

با تکیه بر مقدار عددی ذکر شده در کاتالوگ، ویدئو پروژکتوری که در حدود 3000 انسی لومنز توان روشنایی داشته باشد برای یک کلاس درس کفایت می کند. این به آن معنا نیست که حتمأ ویدئو پروژکتور یک برند که در کاتالوگ آن 3200 انسی لومنز نوشته شده از برند دیگر که 2800 انسی لومنز عددگذاری کرده، روشنایی بالاتری دارد. حتی گاهی این مسئله برعکس می باشد.  

رزولوشن مناسب: 

 رزولوشن به تعداد پیکسل های تشکیل دهنده ی تصویر گفته می شود. در ویدئو پروژکتورهایی که برای مدارس استفاده می شوند معمولأ از دو رزولوشن SVGA یعنی 800*600 پیکسل یا XGA  یعنی 1024*768 پیکسل بهره می گیرند.

انتخاب بین این دو رزولوشن بسیار مهم است و بنا به آینده نگری شما و نحوه استفاده از ویدئو پروژکتور برمی گردد.
اگر شما قرار است در مجموعه آموزشی خود از ویدئو پروژکتور به همراه پرده نمایش و صرفأ برای پخش اسلاید و فیلم های آموزشی استفاده کنید ، تفاوتی بین این دو رزولوشن مشاهده نخواهید کرد و به دلیل ارزان تر بودن ویدئو پروژکتور های با رزولوشن SVGA احتمالا انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

ولی اگر برنامه ریزی شما برای ویدئو پروژکتور این است که در کنار برد هوشمند و برای بهره گیری از محتوا های الکترونیکی قرار بگیرد، ناگزیر باید از ویدئو پروژکتوری استفاده کنید که حداقل دارای رزولوشن XGA باشد. چون محتوا های الکترونیک ( مثل آزمایشگاههای مجازی ، تمرین و فعالیت های تعاملی و ….) که لازمه کلاس هوشمند می باشند، بر مبنای روزلوشن های بالا تهیه می شوند و برای نمایش کامل و بدون خطای محتوای مدنظر به رزولوشن XGA نیاز داریم.  

پورت های ورودی مناسب: 

در ویدئو پروژکتور مدنظر برای مراکز آموزشی باید پورت ورودی VGA را داشته باشیم و در کنار آن اگر ویدئو پروژکتور دارای پورت HDMI هم باشد، بهتر است چون درگاه خروجی VGA که در حال حاضر بر روی کیس و لپ تاپ های موجود در مراکز آموزشی وجود دارد در حال جایگزین شدن با HDMI می باشد.

البته نداشتن ورودی HDMI در ویدئو پروژکتور مشکل غیر قابل حلی نیست که بگوییم اگر امروز ویدئو پروژکتوری که خریداری کرده ام دارای ورودی HDMI نباشد پس در آینده به هیچ عنوان نمی توانم با لپ تاپ یا کیس جدید به آن متصل شوم. در ایین حالت می بایست از مبدل های HDMI به VGA استفاده کنید.

پورت های ورودی و خروجی ویدئو پروژکتور

همچنین برای مطالعه بیشتر می توانید مطالب مرتبط زیر را هم نگاهی بیاندازید.

مطالب پیشنهادی

پرزنت و آموزش حرفه ای با ویدئو پروژکتور جیبی:نکات ضروری
ویدئو پروژکتور های جیبی و قابل حمل: راهنمای خرید و سوالات متداول
 بهترین روش اتصال هر دستگاهی به ویدئو پروژکتور چیست؟ (اینفوگرافی)

ممنون از اینکه با لومنز در تماس هستید.

هر سوالی دارید، در قسمت نظرات هر کدام از مطالب از ما بپرسید. مشتاقانه منتظر سوال های شما هستیم. 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x